تبلیغات


بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 10 اسفند 1390
پاها ستون بدن هستند و نقش اساسی در قدرت و تعادل بدن ایفا میکنند.
متاسفانه بسیاری از ورزشکاران اقدام به ساختن بالاتنه ای قوی و تنومند میکنند، در حالی که از پاهای خود غافلند و آنها را به همان شکل اولیه رها میکنند. این امر نه تنها باعث محدود شدن قدرت و تعادل آنها شده، بلکه باعث ناهنجاری و عدم تناسب در اندام آنها میشود.
داشتن پاهایی قوی و متاسب و تنومند آرزوی هر ورزشکاری است، اما نکات مهمی مانند آسیب دیدگی های کمر و پا را باید در هنگام تمرین در نظر گرفت.
در صورتی که درست و اصولی تمرین کنید، هیچ خطری از بابت آسیب دیدگی شما را تحدید نمیکند.
پس در یادگیری شکل صحیح
حرکات و شناخت آناتومی عضلات پا و اجرای مناسب آنها کوشا باشید.
یکی از اساسی ترین
حرکات برای ساختن عضلات رانها حرکت اسکوات است که عده ای آنرا مادر حرکات پا میدانندو در صورت اجرای نامناسب احتمال آسیب دیدگی زیادی را برای ورزشکار در بر دارد.
نحوه اجرای صحیح آن بدین صورت است: (به قوص کمر توجه کنید)


Click the image to open in full size.

بقیه درادامه مطلب
اما این حرکت چگونه و کدام عضلات را تحریک به رشد میکند؟

Click the image to open in full size.

همانطور که میبینید این حرکت نقش اساسی نیز در ساختن و شکل دادن و فرمدهی مناسب به با سن ایفا میکند

اما دومین حرکت که از پرطرفدارترین
حرکات است حرکت پرس پا با دستگاه است

Click the image to open in full size.

این حرکت نیز در شکل دهی عضلات با سن بی تاثیر نیست اما تاثیرش کمتر از اسکوات است.

اما نوبت میرسد به حرکت جلوپا با دستگاه که نقش اساسی در تفکیک و شکل دهی رانها دارد


Click the image to open in full size.

در ظاهر پاها پشت پا نقش بسیار مهمی دارد که حتی رانهای بسیار قوی و حخیم و زیبا هم بدون پشت پای مناسب نمای خوب و کاملی ندارند. پس از آن غافل نشوید.
حرکت پشت پا با دستگاه
:
Click the image to open in full size.

در انتها این هم حرکتی برای شکل دهی با سن:
Click the image to open in full size.

در انتها یادآوری میکنم که به هیچ عنوان از عضلات پشت ساق خود غافل نشوید و همواره تناسب بدنی خود را در نظر بگیرید
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم بهمن 1390ساعت 13  توسط مهدی - ریحانی  |  نظر بدهید

تمرین عضلات پشت پا

+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم خرداد 1390ساعت 10  توسط مهدی - ریحانی  |  آرشیو نظرات

تمرین عضلات ساق پا

+ نوشته شده در  شنبه چهاردهم خرداد 1390ساعت 10  توسط مهدی - ریحانی  |  آرشیو نظرات

حرکات مخصوص عضلات پا

+ نوشته شده در  دوشنبه دوم خرداد 1390ساعت 13  توسط مهدی - ریحانی  |  آرشیو نظرات

حرکت تقویت عضلات پا با دمبل


+ نوشته شده در  دوشنبه دوم خرداد 1390ساعت 13  توسط مهدی - ریحانی  |  آرشیو نظرات

تمرینات پا




طبقه بندی: تصاویراموزشی بدنسازی،  تمرینات پا، 
ارسال توسط mostafa pilvar
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
امکانات جانبی

کلیپ تمرینات قبل ازالمپیا

کلیپی ازقهرمانان جهان

کلیپ تمرینات کای گرین(2)

کلیپ فیگورگیری علی تبریزی

قهرمانی جی کاتلر المپیا2011

جی کاتلر فیل هیث المپیا2011

تمرینات کای گرین(1)

تمرینات فیل هیث

ارنولد(3)

تمرینات شان ری

ارنولد(2)

ارنولد(1)

تمرینات کوین لورن

تمرینات رونی کلمن

  • تبادل لینک رایگان
  • blogskin

    دانلود فیلم

    سایت ساز رایگان

    بهراد آنلاین

    کلیپ موبایل

    دانلود فیلم

    نرم افزار موبایل

    قائم پرس