تبلیغات


بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 8 اسفند 1390
میزان نرمال تستسترون در جریان خون بین 350 تا 1000 نانو گرم در هر دسی لیتر میباشد .همانند موی سر كه در سن 40 سالگی تعدادش سیر نزولی پیدا می كند و به طورمتوسط تعداد كل آن كمتر و كمتر میشود .
تستسترون هم از همین رویه پیروی میكند و سالانه حدود یك درصد كاهش پیدا می كند . این كاهش در كوتاه مدتنا محسوس و بی زیان میباشد ولی به مرور زمان موجبات چاق شدن – شكننده تر شدن استخوان ها و كاهش بافت عضلانی و كاهش قوای جنسی برای فرد بوجود می آورد كه نمونه بارز آن در سن60 سالگی ظاهر می شود .
پایین بودن سطح تستسترون (كمتر از 350 نانو گرم به ازای هر دسی لیتر خون )احتمال حمله قلبی و در نتیجه مرگ فرد افزایش می دهد.
این مشكل تنها به مردان پیر مربوط نمی شود .بلكه مردان بین30 تا 40 سال نیز از پایین بودن سطح تستسترون مصون نیستند نام یك چنین اختلال (بیماری)* هیپو گونا دیزم میباشد كه علت هایی همچون صدمات بیضه ایی-اختلال درعملكرد غده هیپوفیز و حتی داروهای تجویز شده می تواند سبب آن باشد. علاعم فوق معمولأ تا زمانیكه مشكل به مرحله حاد آن نرسیده باشد در فرد هیچ واكنشی بوجود نمی آورد.
آزمایش سطح تستسترون برای آن دسته از افراد كه تحلیل در قوای جنسی برای انها محسوس شده لازم است .شاید بتوان بوسیلهكمك داوریی همچون تزریق-قرص – ژل و یا غیره ان را افزایش داد ولی بطور حتم نه تنها هیچ یك از انها نوش داروی مورد نظر نیستند بلكه عوارض جانبی همچون جوشهای درشت (آكنه)*بالا رفتن كلسترول –كوچك شدن بیضه ها و ضایعات كبد را برای فرد به ارمغان می آورد...................به هیچ عنوان مكملهایی همچون dhea واندرستاندوین برای افزایش سطح تستسترون استفاده نكنید . بدلیل اینكه با مصرف این نوع مكملها احتمال بروز سرطان پروستات و بیماریهای قلبی افزایش می یابد .
دكتر گلد برگ برای آن دسته از مردان كه سطح تستسترونشان به مرز خطر رسیده است بهترین توصیه برای افزایش سطح تستسترون و قبل از اینكه كارشان به تستسترون درمانی برسد تمرینات ورزشی و كاهش وزن می داند .از آنجایی كه سیر نزولیسطح تستسترون در یك نرخ ثابت صورت می گیرد شاید بهتر باشد كه برای افزایش سطح تستسترون بصورت طبیعی این كار را ازهمان اول جوانی آغاز كنید.
بجا میباشد كه در محدوده سنی 20 تا 30 آغاز كنید و بدین سطح تستسترون را به بالاتر از حد نرمال برسانید تا در سالهای بعد مشكل كمتری داشته باشید. داشتن سطح تستسترون بالا به معنای داشتن فیزیك مردانه قویتر می باشد . در ادامه چند روش برای افزایش سطح تستسترون بصورت طبیعی آورده است.
چربیهای پهلو را آب كنید
دكتر جوزف زمودار می گوید كه حمل كردن درصد چربی اضافه تر باعث ارتقاء سطح هورمون استروژن (یك هورمون زنانه) می شود. وهمین امر به خودی خود می تواند تحلیل سطح تستسترون را در پی داشته باشد .
معمولأ در اضافه وزن های پایین (مثلأ2 یا 3 كیلو) یك چنین مشكلاتی وجود ندارد و این معضل زمانی ظاهر می شود كه درصد چربی بدن فرد به بالا تر از 30 درصد رسیده باشد . البته شایان ذكر است كه این روزها موارد این چنینی بسیار شایع می باشد و نسبت افرادی كه درصد چربی شانبه بالاتر از30 درصد رسیده باشد در قیاس با گذشته بسیار بیشتر شده است.
یك پوند(453 گرم)كاهش وزن در هفته

هنگامی كه شخص كاهش وزن سریع را مد نظر قرار می دهد راهی جز شدت بخشیدن به تمریناتش از یك سو و گرسنگی دادن بیش از اندازه از سوی دیگرندارد. یكی از عمده ترین دلایل نا كارآمد بودن یك چنین رویكردی در سن 30 سالگی و هنگامی كه سطح تستسترون بصورت طبیعی سیر نزولی پیدا میكند كاهش بیش از 15 درصد كالری دریافتی روزانه می باشد.چون بدین شكل مغز تصور می كند كه در بدن قحطی بوجود آمده در نتیجه ترشح انسولین را تا زمانی كه قحطی به پایان برسد متوقف می سازد . و هیچ لزومی در دوباره ترشح كردن آن نمی بیند.
این موضوع را متخصص ورزشی دكتر توماس اینكلدون خاطر نشان میكند.
این عملكرد تستسترون باعث توقف چربی سوزی در بدن گردیده و در نتیجه با وجود تلاش زیاد جهت سوزاندن چربی هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد .محققان اذعان می دارند كه پیروی از رژیمهای غذایی حاوی پروتئین زیاد و كربوهیدرات كم می تواند مانع پیشرفت سطح تستسترون شودپروتئین دریافتی زیاد در خون از طریق رژیم غذایی روزانه در نهایت می تواند میزان تولید تستسترون در بیضه ها را كاهش دهد . در مورد فوق به عینه در 12 ورزشكار سالم پس از یك دوره آزمایش مشاهده گردید . دكتر اینكلتون می گوید: پروتیئن دریافتی می بایست حدود 16 درصد كل كالری دریافتی روزانه را تشكیل دهد . برای مثال اگر شما یك فرد با وزن 170 پند (77 كیلو)هستید و كالری دریافتی روزانه تان 2900 كالری می باشد . بنابر این روزانه می بایست 150 گرم پروتیئن در یافت كند . یعنی معادل پروتیئنی كه در دو عدد تخم مرغ و یا200 گرم ماهی تن وجود دارد.
در تمرینات به حركات پایه اولویت دهید

جهت افزایش سطح تستسترون اجرای جلسات تمرینی را بر محور حركات اساسی و پایه متمركز سازید مطالعات نشان داده است كه در حركات تركیبی و چند مفصلیكه برای اجرای آنها نیاز به درگیری چند گروه عضلانی است در قیاس با حركات تك مفصلی كه برای اجرای آنها تنها نیاز به یك عضله وعضلات كوچك است میان ترشح هورمون تستسترون به مراتب بیشتر است . برای مثال ترشح هورمون تستسترون در اجرای حركاتی همچون اسكوات – پرس سینه – زیر بغل هالتر خم – بارفیكس به مراتب خیلی بیشتر از اجرای حركاتی همچون جلو بازو و یا پشت بازو می باشد.
شاید همین مزیت تستسترون بیشتر یكی از دلایل اصلی افزایش حجم بازو بر اثر اجرای حركت اسكوات باشد . آجیل و خشكبار را به رژیم غذایی روزانه اضافه كنید. تحقیقات نشان داده است مردانی كه در رژیم غذایی شان (روغن موجود در خشكبار و آجیل) به میزان كافی استفاده می كنند دارای بالاترین سطح تستسترون می باشند.
البته هنوز علت اصلی برای محققین ناشناخته مانده است ولی گروهی از آنها بر این باورند كه روغن غیر اشباع شده دارای یك تأثیر مستقیم بر روی سطح تولید تستسترون توسط بیضه ها می باشد.از منابع اصلی روغن های غیر اشباع شده می توان از روغن زیتون –روغن كانولا- و روغن موجود در آجیل ها نام برد.
ست های پنج تكراری

اجرای ست های تمرینی با وزنه ای سبك هیچ تأثیری در افزایش سطح تستسترون ندارد.به منظور ارتقائء سطح تستسترون می بایست با وزنهای سنگین ست را اجرا كرد .به همین منظور وزنهای را انتخاب كنید كه قادر باشید در هر ست حداكثر آن را 5 تكراربه لحاظ افزایش سطح تستسترون بیشترین تأثیر را دارا می باشد.
3 ست برای هر حركت

محققان ایالات پنسیلوانیا به این نتیجه رسیده اند كه
در اجرای 3ست در قیاس با یك یا دو ست بیشترین
افزایش سطح تستسترون را دارا می باشد . برای
برای دستیابی به ریكاوری كافی و همچنین كسب قدرت
لازمجهت اجرای ست دوم یا سوم با حداقل وزنه كه
حدود 70 درصد یك تكرارحداكثر است تمرین كنید
وحتمأ یك دقیقه كامل بین ستها استراحت كنید.
شدت استراحت تان را بیشتر از شدت تمرین در نظر بگیرید

عارضه تمرین بیش از حد (تمرین زدگی) یعنی فرصت ندادن كافی به بدن برای ریكاوری و باز یابی بین جلسات تمرین . طبق آزمایشهای به عمل آمده توسط محققین دانشگاه كارولینای شمالی تمرین زدگی به تنهایی می تواند سطح تستسترون جاری در خون را تا 40 درصد كاهش می دهد . از علائم تمرین زدگی می توان به بی خوابی – بی قراری و كوچك شدن سایز عضلات اشاره كرد . برای جلوگیری از ابتلا به عارضه تمرین بیش از حد (تمرین زدگی) سعی كنید 8 ساعت خواب مناسب در شب را برای خودتان بصورت عادت در بیاورید و همچنین از تمرین كردن یك عضله بصورت روز پشت سر هم جدأ خوداری كنید.
از نوشیدن مشروبات الكلی بپرهیزید

الكل تأثیر مستقیمی بر روی عملكرد غدد درون ریز دارا می باشد . ودر نتیجه باعث می شود كه تولید هورمون تستسترون توسط بیضه ها به میزان قابل توجه كاهش یابد .
به ترتیب و زمان وعده ها اهمیت بدهید

بدن برای تولید تستسترون به كالری نیازمند می باشد . بنابراین نداشتن برنامه غذایی منظم و بی توجهی به وعده های غذایی و صرف نظر كردن عمده ی از خوردن وعده غذایی می تواند به میزان قابل توجهی سطح تستسترون را كاهش دهد.
چربی

اگر خواستار افزایش سطح تستسترون هستید پس سعی كنید 30 درصد كالری دریافتی رژیم غذایی روزانه تان را از طریق منابع چربی (علی الخصوص نوع غیر اشناع شده آن) تأمین نمایید . پیروی كردن از یك رژیم گیاه خواری می تواند سطح تستسترون را به شدت كاهش دهد . بنا براین اگر گیاه خواری تنها انتخابتان است به آن ادامه دهید در غیر این صورت حتمأ از چربی ها و پروتئن های (موجود در گوشت حیوانات علف خوار )استفاده كنید.
خواب

خواب شبانه كمتر از7 یا 8 ساعت می تواند موجبات اختلال در ساعت بیو لوژیكی بدن را در پی داشته باشد . در صورت داشتن خواب كافی و تنظیم بودن ساعت بیو لو ژیكی بدن صبح هنگام بیدار شدن میزان ترشح تستسترون بصورت طبیعی آن را شاهد خواهید بود.


طبقه بندی: مطالب اموزشی، 
ارسال توسط mostafa pilvar
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
امکانات جانبی

کلیپ تمرینات قبل ازالمپیا

کلیپی ازقهرمانان جهان

کلیپ تمرینات کای گرین(2)

کلیپ فیگورگیری علی تبریزی

قهرمانی جی کاتلر المپیا2011

جی کاتلر فیل هیث المپیا2011

تمرینات کای گرین(1)

تمرینات فیل هیث

ارنولد(3)

تمرینات شان ری

ارنولد(2)

ارنولد(1)

تمرینات کوین لورن

تمرینات رونی کلمن

  • تبادل لینک رایگان
  • blogskin

    دانلود فیلم

    سایت ساز رایگان

    بهراد آنلاین

    کلیپ موبایل

    دانلود فیلم

    نرم افزار موبایل

    قائم پرس