تبلیغات


بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 6 اسفند 1390
همه روزه انبوهی از مکمل ها روانه بازار شده و تنوع فراوان این محصولات انتخاب مکمل مناسب را دشوار می کند، بنابراین چگونه تشخیص می دهید که الف) مکمل های پایه که به آنها احتیاج دارید کدامند، و ب) بهترین مکمل ها که می توانند به شما در جهت عضله سازی کمک کنند کدام مکمل ها می باشند؟ در این مقاله قصد داریم مرور مختصری داشته باشیم بر چهار مکمل مهم و اصلی که هر بدنساز و ورزشکاری باید از آنها استفاده کند؛ پروتئین، کراتین، کافئین و مولتی ویتامین

پروتئین

اول از همه، اجازه بدید در مورد اینکه پروتئین چیست صحبت کنیم و سپس دلیل...............
اینکه چرا رژیم غذایی شما باید سرشار از پروتئین باشد، را بررسی کنیم. پروتئین یکی از مواد مغذی اصلی است که از آمینو اسیدها ساخته شده است. آمینو اسیدها برای بدن به جهت ترمیم و ساخت عضلات به ویژه در زمان های قبل و بعد از تمرین ضروری می باشند

برای ساختن عضله، رسیدن به بالانس مثبت نیتروژن ضروری است (با مصرف مقادیر کافی از پروتئین می توان به این بالانس رسید). رسیدن به بالانس مثبت نیتروژن برای بدن نه تنها برای ترمیم بافت های عضلانی بلکه برای ساخت عضلات بسیار حیاتی می باشد. نتیجه دریافت نکردن مقادیر کافی از پروتئین (که بالانس منفی نیتروژن نامیده می شود) موجب می شود که عضلات با تجزیه کردن خود سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند که به این روند کاتابولیسم یا تجزیه و تخریب عضله گفته می شود. پس هیچوقت نگذارید که این اتفاق برای شما بیافتد

کراتینhttp://up.vatandownload.com/images/w...rn7gbcgpug.jpg

کراتین یکی از ترکیبات طبیعی است که در بدن یافت شده و مسئولیت تولید ترکیبی شیمیایی به نام فسفوکراتین[1] را برعهده دارد. این ترکیب به پر شدن مجدد ذخایر آدنوزین تری فسفات [2] (یکی از منابع اولیه برای تامین انرژی عضلات در حین تمرینات پرفشار)، در عضلات کمک می کند. هر زمان که شما به سراغ وزنه ها رفته، بدوید، جست و خیز کنید و یا هر فعالیت بدنی دیگری انجام دهید، بدن شما برای تامین انرژی عضلات به سراغ این ذخایر انرژی می رود. در نتیجه، کراتین موجب بهبود عملکرد بدن در فعالیت های فیزیکی می شود

کافئینhttp://up.vatandownload.com/images/5...mwz3p1pgex.jpg

نیاز به گفتن نیست که کافئین احتمالأ یکی از پرمصرف ترین مواد در سرتاسر دنیاست و مردم زیادی روزانه حداقل یک فنجان قهوه و یا چای میل می کنند. چه چیز خوبی در کافئین وجود دارد که باعث شده مردم این همه از این ماده استفاده کنند؟ و این ماده چه مزایایی به ویژه برای بدنسازان و ورزشکاران دارد؟

کافئین به عنوان محرک برای سیستم مرکزی عصبی، به بازگشت هوشیاری در زمان های خواب آلودگی کمک کرده و موجب افزایش انرژی می شود. پس بسیار مفید است که قبل از تمرین برای بالا بردن سطح انرژی بدن از مقداری کافئین استفاده نمایید

مولتی ویتامینhttp://up.vatandownload.com/images/4...97j6u3w9qn.jpg

مولتی ویتامین ها شامل ویتامین ها و مواد معدنی سودمند متعددی می باشند. ویتامین ها ترکیبات آلی ای می باشند که برای بدن ضروری بوده بعلاوه روند سوخت و ساز را تنظیم کرده، انرژی را افزایش داده و از تخریب سلول ها جلوگیری می کنند. مواد معدنی عناصر غیر آلی ای می باشند که در مراحل سوخت و ساز، برای ساخت بافت های عضلانی و اجزاء مهم آنزیم ها و هورمون ها ضروری می باشند

مزایای مصرف مولتی ویتامین بیشمار است، و از آنجایی که بعضی از ویتامین های موجود در مولتی ویتامین ها محلول در چربی می باشند، ایده ی خوبی است که مولتی ویتامین خود را همراه با غذا مصرف نمایید



طبقه بندی: مطالب اموزشی، 
ارسال توسط mostafa pilvar
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
امکانات جانبی

کلیپ تمرینات قبل ازالمپیا

کلیپی ازقهرمانان جهان

کلیپ تمرینات کای گرین(2)

کلیپ فیگورگیری علی تبریزی

قهرمانی جی کاتلر المپیا2011

جی کاتلر فیل هیث المپیا2011

تمرینات کای گرین(1)

تمرینات فیل هیث

ارنولد(3)

تمرینات شان ری

ارنولد(2)

ارنولد(1)

تمرینات کوین لورن

تمرینات رونی کلمن

  • تبادل لینک رایگان
  • blogskin

    دانلود فیلم

    سایت ساز رایگان

    بهراد آنلاین

    کلیپ موبایل

    دانلود فیلم

    نرم افزار موبایل

    قائم پرس